Підлітки, соціальні мережі та технології 2022

Підлітки, соціальні мережі та технології 2022

TikTok зарекомендував себе як одна з найкращих онлайн-платформ для підлітків у США, тоді як частка підлітків, які використовують Facebook, різко впала.

Ландшафт соціальних мереж постійно змінюється, особливо серед підлітків, які часто є активними користувачами соцмереж. Нове опитування, проведене Pew Research Center серед американських підлітків віком від 13 до 17 років, показало, що популярність TikTok різко зросла з моменту його дебюту в Північній Америці кілька років тому, і тепер вона є провідною соціальною платформою для молоді, яка охоплена цим опитуванням. Близько 67% підлітків говорять, що колись використовували TikTok, а 16% всіх підлітків говорять, що використовують його практично постійно. Тим часом частка підлітків, які кажуть, що вони використовують Facebook, яка домінує платформу соціальних мереж серед підлітків в опитуванні Центру 2014–2015 років, різко впала з 71% до 32% сьогодні.

YouTube лідирує в підлітковому онлайн-просторі 2022 серед платформ, охоплених новим опитуванням Центру, оскільки його використовують 95% підлітків. TikTok є наступною у списку платформ, про які запитували в цьому опитуванні (67%), за нею слідують Instagram та Snapchat, які використовують приблизно шість із десяти підлітків. Після цих платформ іде Facebook з часткою 32% і менше, що використовує Twitter, Twitch, WhatsApp, Reddit та Tumblr.

Зміни у ландшафті соціальних мереж з 2014–2015 років не обмежуються зростанням TikTok та падінням Facebook. Дедалі більше підлітків кажуть, що почали користуватися Instagram і Snapchat. І навпаки, у Twitter та Tumblr спостерігається зниження частки аудиторії. І дві платформи, які Центр відстежував у попередньому опитуванні – Vine та Google+ – припинили існування.Є деякі помітні демографічні відмінності у виборі підлітків у соціальних мережах. Наприклад, хлопчики-підлітки частіше, ніж дівчатка-підлітки, кажуть, що вони використовують YouTube, Twitch та Reddit, тоді як дівчатка-підлітки частіше, ніж хлопчики-підлітки, використовують TikTok, Instagram та Snapchat. Крім того, частка чорношкірих та латиноамериканських підлітків, які повідомляють про використання TikTok, Instagram, Twitter та WhatsApp, вища порівняно з білими підлітками.

У цьому дослідженні також вивчається частота, з якою підлітки знаходяться на кожній із п'яти провідних онлайн-платформ: YouTube, TikTok, Instagram, Snapchat та Facebook. Цілих 35% підлітків говорять, що вони використовують принаймні один із них «практично постійно». Користувачі TikTok та Snapchat проводять найбільше часу на цих платформах, за ними слідують користувачі YouTube. Чверть опитаних, які використовують Snapchat або TikTok, кажуть, що використовують ці програми майже постійно, і п'ята частина користувачів YouTube говорить те саме. Якщо подивитися на опитування в цілому, то 19% говорять, що вони використовують YouTube практично постійно, 16% говорять те саме про TikTok і 15% про Snapchat.

Оцінюючи кількості часу, який вони проводять у соціальних мережах загалом, більшість підлітків у США (55%) кажуть, що вони проводять у цих додатках та на сайтах скоріше достатню кількість часу, у той час як близько третини підлітків (36%) кажуть, що вони проводите надто багато часу у соціальних мережах. Усього 8% підлітків вважають, що проводять на цих платформах замало часу.

На питання про відмову від соціальних мереж 54% опитаних відповіли, що відмовитись від них буде складно, а 46% відповіли, що це буде легко. Дівчатка-підлітки частіше за хлопчиків-підлітків заявляють, що було б важко відмовитися від соціальних мереж (58% проти 49%). І навпаки, чверть хлопчиків-підлітків кажуть, що відмовитися від соціальних мереж було б дуже легко, серед таких дівчаток всього 15%. Старші підлітки також кажуть, що їм буде важко відмовитися від соціальних мереж. Близько шести із десяти підлітків віком від 15 до 17 років (58%) кажуть, що відмовитися від соціальних мереж буде складно. Найменша частка 13–14-річних (48%) вважають також.

Нове дослідження показало, що, крім онлайн-платформ, переважна більшість молоді мають доступ до цифрових пристроїв, таких як смартфони (95%), настільні або портативні комп'ютери (90%) та ігрові приставки (80%). І дослідження показує, що кількість щоденних інтернет-користувачів серед підлітків збільшилась із 92% у 2014–2015 роках до 97% сьогодні. Крім того, частка підлітків, які кажуть, що вони майже постійно перебувають у мережі, приблизно подвоїлася з 2014–2015 років (46% зараз та 24% тоді).

Ось деякі результати онлайн-опитування 1316 підлітків, проведеного дослідницьким центром Pew Research Center з 14 квітня до 4 травня 2022 року. Більш детальну інформацію про висновки щодо впровадження та використання цифрових технологій підлітками наведено нижче.

Смартфони, настільні та портативні комп'ютери та ігрові консолі залишаються широко доступними для підлітків.

З 2014–2015 років частка підлітків, які повідомляють про наявність доступу до смартфону, зросла на 22 пункти (95% зараз та 73% тоді). У той час як доступ підлітків до смартфонів збільшився приблизно за останні вісім років, їхній доступ до інших цифрових технологій, таких як настільні або портативні комп'ютери або ігрові консолі, статистично не змінився.

Опитування показує, що існують відмінності у доступі до цих цифрових пристроїв для певних груп. Наприклад, підлітки віком від 15 до 17 років (98%) частіше мають доступ до смартфону, ніж їхні однолітки віком від 13 до 14 років (91%). Крім того, хлопчики-підлітки на 21 пункт частіше говорять, що вони мають доступ до ігрових консолей, ніж дівчатка-підлітки.

Доступ до комп'ютерів та ігрових консолей також залежить від доходу сім'ї підлітків. У американських підлітків, які живуть у сім'ях з річним доходом 75 000 доларів і більше, ймовірність доступу до ігрових консолей і на 15 пунктів вища, ніж у підлітків із сімей з доходом менше 30 000 доларів. Ці прогалини в доступі підлітків до комп'ютерів та ігрових консолей узгоджуються з цифровим розривом доходів домогосподарств, який Центр спостерігав у попередніх опитуваннях підлітків.

У той час як 72% підлітків у США говорять, що у них є доступ до смартфону або комп'ютера або ігрової консолі вдома, більш забезпечені підлітки, швидше за все, матимуть доступ до всіх трьох пристроїв. Цілих 76% підлітків, які живуть у сім'ях з доходом не менше 75 000 доларів на рік, кажуть, що у них є доступ до смартфону, ігрової приставки та настільного чи портативного комп'ютера.

Майже всі підлітки у США щодня користуються Інтернетом

Частка підлітків, які кажуть, що користуються Інтернетом приблизно раз на день чи частіше, трохи зросла з 2014-2015 років. Сьогодні 97% підлітків кажуть, що користуються Інтернетом щодня порівняно з 92% у 2014–2015 роках.

Крім того, збільшилася частка молоді, яка каже, що користуються Інтернетом майже постійно: 46% підлітків кажуть, що користуються Інтернетом майже постійно, порівняно з приблизно чвертю (24%) у 2014-15 році.

Чорношкірі та латиноамериканські підлітки виділяються тим, що знаходяться в Інтернеті частіше, ніж білі підлітки. Близько 56% чорношкірих підлітків та 55% латиноамериканських підлітків кажуть, що вони майже постійно перебувають у мережі, порівняно з 37% білих підлітків.

З іншого боку, підлітки старшого віку перебувають у мережі майже завжди. Близько 52% підлітків віком від 15 до 17 років кажуть, що користуються Інтернетом майже постійно, порівняно з 36% підлітків від 13 до 14 років. Ще одна демографічна модель «практично постійного» використання Інтернету: 53% міських підлітків повідомляють, що перебувають у мережі майже постійно, тоді як частки підлітків із передмість та сільської місцевості менші (44% та 43% відповідно).

Ландшафт соціальних мереж змінився

У цьому опитуванні задавали питання, чи використовують підлітки в США 10 конкретних онлайн-платформ: YouTube, TikTok, Instagram, Snapchat, Facebook, Twitter, Twitch, WhatsApp, Reddit і Tumblr.

YouTube виділяється як найпоширеніша онлайн-платформа, яку підлітки використовують із усіх вимірюваних платформ: 95% кажуть, що вони коли-небудь використовували цей сайт або програму. Більшість також кажуть, що використовують TikTok (67%), Instagram (62%) та Snapchat (59%). Використання Instagram та Snapchat зросло з 2014–2015 років, коли приблизно половина підлітків заявили, що використовують Instagram (52%), а приблизно четверо з десяти сказали, що використовують Snapchat (41%).

Частка підлітків, які використовують Facebook, різко скоротилася протягом останнього десятиліття. Сьогодні 32% підлітків повідомляють, що колись використовували Facebook, що на 39 пунктів менше, ніж у 2014–2015 роках, коли 71% заявили, що коли-небудь користувалися цією платформою. Хоча сьогоднішня молодь не використовує Facebook так широко, як це було в попередні роки, платформа, як і раніше, користується популярністю серед дорослої аудиторії, про що свідчать інші недавні дослідження Центру.

З 2014-2015 років серед підлітків також спостерігається зниження використання інших соціальних мереж. Близько 23% підлітків зараз кажуть, що колись користувалися Твіттером, порівняно з 33% у 2014–2015 роках. Tumblr пережив аналогічний спад. У той час як 14% підлітків у 2014–2015 роках повідомили про використання Tumblr, сьогодні лише 5% підлітків кажуть, що використовують цю платформу.

Підлітки на онлайн-платформах трохи різняться залежно від статі. Дівчатка-підлітки частіше, ніж хлопчики-підлітки, кажуть, що колись використовували TikTok, Instagram та Snapchat, а хлопчики частіше використовують Twitch та Reddit. Хлопчики також частіше використовують YouTube, ніж дівчатка, хоча переважна більшість підлітків використовують цю платформу незалежно від статі.

Використання підлітками певних онлайн-платформ також відрізняється залежно від раси та етнічної приналежності. Афроамериканські та латиноамериканські підлітки частіше, ніж білі підлітки, кажуть, що будь-коли користувалися TikTok, Instagram, Twitter або WhatsApp. Афроамериканці також виділяються тим, що частіше використовують TikTok порівняно з латиноамериканськими підлітками, тоді як латиноамериканські підлітки частіше, ніж їхні однолітки, використовують WhatsApp.

Підлітки старшого віку частіше, ніж підлітки молодшого віку, кажуть, що використовують кожну з опитаних онлайн-платформ, окрім YouTube та WhatsApp. Instagram є особливо яскравим прикладом: більшість підлітків віком від 15 до 17 років (73%) кажуть, що вони коли-небудь використовували Instagram, порівняно з 45% підлітків віком від 13 до 14 років (розрив у 28 відсотків).

Незважаючи на те, що Facebook втрачає своє домінантне становище у світі соціальних мереж зі зміною поколінь, різниця в доходах між різними групами молодих користувачів, як і раніше, зберігається. Вищий відсоток тих, хто живе в домогосподарствах з низьким і середнім рівнем доходу, тяжіють до Facebook, ніж їхні однолітки, які живуть у багатших сім'ях: 44% підлітків, що живуть у сім'ях з доходом менше 30 000 доларів на рік, та 39% підлітків із сімей з доходом від 30 000 до менше 75 000 доларів на рік кажуть, що вони коли-небудь користувалися Facebook, тоді як 27 % підлітків із сімей з доходом 75 000 доларів і більше на рік говорять те саме.Відмінності у використанні Facebook в залежності від доходу домогосподарства були виявлені і в попередніх опитуваннях Центру (проте в минулому відмінності в залежності від доходу домогосподарства були більш помітними).

Коли справа доходить до частоти використання підлітками п'яти найпопулярніших платформ, розглянутих під час опитування, YouTube та TikTok виділяються як платформи, які підлітки використовують найчастіше. Близько трьох чвертей підлітків відвідують YouTube не рідше одного разу на день, у тому числі 19% повідомляють, що користуються сайтом або програмою майже постійно. Більшість підлітків (58%) відвідують TikTok щодня, в той час як близько половини говорять те ж саме про Snapchat (51%) та Instagram (50%).

Серед підлітків, які використовують цю платформу, TikTok та Snapchat виділяються тим, що мають велику частку користувачів-підлітків, які регулярно відвідують ці платформи. Цілих 86% користувачів TikTok або Snapchat кажуть, що вони знаходяться на цій платформі щодня, а чверть користувачів обох цих платформ кажуть, що вони знаходяться на сайті або в програмі майже постійно. Дещо менша частка підлітків-користувачів YouTube (20%) та Instagram (16%) кажуть, що вони знаходяться на цих платформах майже постійно (близько восьми з десяти користувачів-підлітків використовують ці платформи щодня).

Мало того, що частка молодих користувачів Facebook менша, ніж у 2014–2015 роках, підлітки, які використовують Facebook, також є відносно менш частими користувачами платформи, порівняно з іншими платформами, охопленими в цьому опитуванні.Усього 7% опитаних користувачів Facebook говорять, що вони знаходяться на сайті або у додатку майже постійно (що становить 2% усіх підлітків). Проте приблизно шість із десяти підлітків-користувачів Facebook (57%) відвідують платформу щодня.

На цих п'яти платформах 35% всіх підлітків у США кажуть, що вони використовують хоча б одну майже завжди. Хоча це не вичерпний список усієї молоді, яка майже постійно використовує будь-яку онлайн-платформу, ці 35% підлітків є групою щодо активних користувачів платформи, і у них явно різні погляди на використання ними соціальних мереж порівняно з тими, хто каже вони використовують хоча б одну з цих платформ, рідше, ніж «майже постійно». Ці результати розглядаються далі.

Серед афроамериканських та латиноамериканських підлітків більша частка тих, хто майже постійно присутній у TikTok, YouTube та Instagram, ніж серед білих підлітків. Наприклад, афроамериканські та латиноамериканські підлітки приблизно вп'ятеро частіше, ніж білі підлітки, кажуть, що вони майже постійно перебувають у Instagram.

Латиноамериканські підлітки частіше використовують Snapchat, ніж білі чи чорні: 23% молодих латиноамериканців кажуть, що використовують цю платформу соціальних мереж майже постійно, тоді як 12% білих та 11% чорних підлітків говорять те саме. Немає жодних расових та етнічних відмінностей у частоті використання Facebook.

Загалом, латиноамериканські (47%) та чорношкірі підлітки (45%) частіше, ніж білі підлітки (26%), кажуть, що майже постійно використовують хоча б одну з цих п'яти онлайн-платформ.

Лишь незначительная часть опрошенных считают, что количество времени, которое они проводят в социальных сетях, является правильным, и говорят, что было бы трудно отказаться.

Оскільки використання соціальних мереж стало звичайною частиною повсякденного життя багатьох підлітків, Центр запитав американських підлітків, як вони ставляться до кількості часу, яку вони проводять у соціальних мережах. Понад п'ятдесят відсотків (55%) вважають, що проводять достатньо часу в соціальних мережах, менша половина каже, що вони проводять на цих платформах надто багато чи надто мало часу.

У той час як більшість хлопчиків-підлітків і половина дівчаток-підлітків кажуть, що вони проводять достатню кількість часу в соціальних мережах, ця думка є більш поширеною серед хлопчиків. Дівчатка-підлітки частіше, ніж їхні однолітки-чоловіки, кажуть, що проводять надто багато часу у соціальних мережах. Крім того, білі підлітки з більшою ймовірністю вважають свій час, проведений у соціальних мережах, більш продуктивним, ніж латиноамериканські підлітки. Чорні підлітки не відрізняються від жодної з груп.

У цьому аналізі також було вивчено, як підлітки, які часто використовують ці платформи, можуть ставитися до свого часу проведеного на них, і як ці почуття можуть відрізнятися від почуттів підлітків, які використовують ці сайти та програми рідше. Для цього було створено дві групи. Перша група – це 35% підлітків, які майже постійно використовують хоча б одну з п'яти платформ, охоплених цим дослідженням – YouTube, TikTok, Instagram, Snapchat чи Facebook.Інша група складається з підлітків, які кажуть, що використовують ці платформи, але не так часто, тобто використовують хоча б одну з цих п'яти платформ, але використовують їх рідше, ніж майже завжди.

На питання, як вони ставляться до того часу, який вони проводять у соціальних мережах, 53% підлітків, які майже постійно використовують хоча б одну з платформ, відповіли, що вони проводять у соціальних мережах надто багато часу, тоді як приблизно три з них десяти опитаних (28%), які використовують хоча б одну з цих платформ із меншою частотою, говорять те саме.

Підлітки, які майже постійно перебувають у мережі, а не лише в соціальних мережах, також виділяються тим, що проводять надто багато часу у соціальних мережах: 51% кажуть, що вони проводять у соціальних мережах надто багато часу. Для порівняння, 26% підлітків, які перебувають у мережі кілька разів на день, кажуть, що надто багато часу проводять у соціальних мережах.

Розмірковуючи про те, як було б спробувати кинути соціальні мережі, підлітки дещо розділилися, чи це буде легко чи складно. Близько 54% ​​підлітків у США кажуть, що їм було б дуже (18%) чи досить складно (35%) відмовитись від соціальних мереж. І навпаки, 46% підлітків кажуть, що їм було б, як мінімум, легко відмовитися від соціальних мереж, а кожен п'ятий сказав, що це було б дуже легко.

Дівчатка-підлітки трохи частіше кажуть, що їм важко відмовитися від соціальних мереж, ніж хлопчики-підлітки (58% проти 49%).Аналогічний розрив спостерігається між старшими та молодшими підлітками: підлітки віком від 15 до 17 років частіше, ніж 13- та 14-річні, кажуть, що відмовитися від соціальних мереж буде як мінімум складно.

Більшість підлітків, які використовують хоча б одну з платформ, згаданих в опитуванні, «майже постійно», кажуть, що важко було б відмовитися від соціальних мереж, при цьому 32% сказали, що це було б дуже складно. Найменша частка підлітків, які використовують хоча б одну з цих онлайн-платформ, але роблять це рідше, кажуть те саме.

Підлітки, які думають, що проводять надто багато часу в соціальних мережах, також повідомляють, що їм важко буде повністю відмовитися від них. Підлітки, які вважають, що проводять надто багато часу в соціальних мережах, на 36% частіше говорять, що відмовитися від соцмереж буде складно, порівняно з тими, кого влаштовує кількість часу, проведеного в соцмережах (78% проти 42%). Фактично приблизно три з десяти підлітків кажуть, що вони занадто багато використовують соціальні мережі (29%), що їм буде дуже важко відмовитися від соціальних мереж. І навпаки, більшість підлітків, кого влаштовує час, проведений у соцмережах (58%), кажуть, що їм було б як мінімум легко відмовитися від цього.

за матеріалом Pew Research Center

Центральний офіс у Києві:
03110, Україна, Київ,
вул. Солом'янська, 3-Б, оф. 205
Тел.: +380 (44) 520 2030
Факс: +380 (44) 520 2028
e-mail: infotel@infotel.ua
Представництво в Грузії:
0119, Грузія, Тбілісі, пр-т. Церетелі, 116
Тел.: +995 (32) 234 16 09
e-mail: infotel@infotel.ge
© Infotel Group 2004 - 2022.
Усі права захищені.