Додатки вже давно частина нашого повсякденного життя. Ми мало що можемо зробити без них – від спілкування з друзями до ігор, перегляди фільмів та проведення онлайн-платежів. Але яку ціну ми платимо за зручності, які вони пропонують? Нещодавно Apple оновила політику конфіденційності, надавши громадськості більше інформації про те, як різні додатки використовують дані користувача. Експерти в області конфіденційності в Інтернеті розглянули проблеми, пов'язані з мобільними додатками, і з'ясували, які з них вимагають найбільше інформації в обмін на їх використання. Застосовуючи нові мітки конфіденційності, представлені в App Store, в Apple визначили, які програми передають більшу частину ваших особистих даних третім сторонам, а які збирають найбільше для власної вигоди, щоб знайти найбільш ефективний шлях для просування власної реклами.
Будь-яка інформація, яку ви надаєте до додатків при реєстрації, може бути проаналізована й навіть передана. Ви погоджуєтеся з цим, приймаючи умови використання програми. Хоча ці дані передаються добровільно, вам може бути цікаво дізнатися, що саме потрібно додаткам. А це все - від вашої історії переглядів до місця розташування, банківських реквізитів, контактних даних та рівня фізичної підготовки, все це може бути цінною інформацією, яку можуть зберігати, використовувати або продавати. Хоча вони зобов'язані зберігати ці дані в безпеці, це не завжди означає, що вони залишаються тільки у них.
Додатки збирають ваші дані з різних причин. Одна з початкових причин для цього - поліпшити досвід взаємодії з користувачами, відстежуючи, як ви користуєтеся додатком, щоб виправити помилки й поліпшити його роботу. Однак вони також використовують вашу інформацію, щоб показувати вам рекламу на будь-якій платформі. Ми все це бачили – закінчуємо перегляд реклами в одному додатку, потім ця ж реклама з'являється десь ще. Це робиться шляхом передачі ваших даних третім особам, що, як показало дослідження, робить більш половини всіх додатків. Треті сторони можуть бути пов'язані з компанією, яка запускає додаток, або вони можуть просто платити за доступ до даних своїх користувачів. Компанії, що займаються соціальним прослуховуванням, часто виявляються, де розміщуються ваші дані. Такі компанії, як BuzzSumo і Hootsuite, збирають ваші дані, щоб люди могли аналізувати, розуміти і, в кінцевому підсумку, продавати вам. Додатки можуть збирати і обмінюватися чим завгодно, починаючи з вашої особистої інформації та користувацького контенту, закінчуючи історією пошуку й перегляду, аналізуючи вас як «профіль» для себе та інших додатків.
Кожен раз, коли ви шукаєте відео на YouTube, 42% ваших особистих даних відправляється в інше місце. Ці дані використовуються для визначення типів реклами, яку ви будете бачити до й під час відео, а також для продажу брендам, які будуть націлені на вас на інших платформах соціальних мереж.
Instagram ділиться 79% ваших даних, включаючи історію переглядів й особисту інформацію, з іншими користувачами в Інтернеті.
YouTube - не найгірший варіант, коли мова йде про продаж вашої інформації. Ця нагорода дістається Instagram, який ділиться приголомшливими 79% ваших даних з іншими компаніями. Включаючи все, від інформації про покупки, особистих даних та історії переглядів. Не дивно, що у вашій стрічці так багато контенту, що просувається. Викликає занепокоєння викликає той факт, що Instagram маючи більш ніж 1 мільярд активних користувачів на місяць, є центром обміну такого великого обсягу даних необізнаних користувачів. На другому місці Facebook, який віддає 57% ваших даних, в той час, як LinkedIn і Uber Eats продають по 50%. Насправді, коли справа доходить до додатків для доставки їжі, Just Eat, Grubhub і My McDonald's - єдині три в дослідженні, які взагалі нічого не дають.
Дослідження, проведене в pCloud, показало, що 80% додатків використовують ваші дані для просування своїх продуктів в додатку і за його межами. Включаючи в себе такі речі, як додатки, що показують вам свою власну рекламу на інших платформах, а також ігрові рекламні акції всередині для власної вигоди або для третіх осіб, які сплачують за послугу. У pCloud виявили які програми збирають для цього найбільше даних, проаналізувавши, скільки з 14 можливих категорій даних збирає кожна в розділі Apple «Реклама або маркетинг для розробників».
Двоє лідерів тут одні і ті ж платформи - Instagram і Facebook. Обидві належать Facebook і використовують 86% ваших даних, щоб продавати вам більше своїх продуктів і показувати вам релевантну рекламу від імені інших. На другому місці знаходяться Klarna і Grubhub, які використовують 64%, в той час, як Uber і його додаток для їжі, Uber Eats, обидва використовують 57%. Дані, які використовують ці програми, можуть варіюватися від дати вашого народження, щоб пропонувати вам ексклюзивні знижки, до часу, в який ви зазвичай використовуєте додаток. Якщо, наприклад, Uber Eats знає, що ви часто переглядаєте сторінки о 18:00 в п'ятницю, вони будуть знати, коли вам слід показувати рекламу.
Турбуєтеся про розголошення вашої інформації? Ґрунтуючись на загальному обсязі даних, які додатки збирають для продажу й відстеження ваших дій, pCloud визначив, які програми найбільш безпечні у використанні, щоб дані були в безпеці й конфіденційності. Фаворити, такі як Skype, Microsoft Teams і Google Classroom, взагалі не збирають даних і очолюють список разом з Clubhouse, Netflix і Signal. На іншому кінці шкали Facebook і Instagram, в той час, як майбутні зірки соціальних мереж BIGO LIVE і Likke входять в число 20 найбільш безпечних додатків для використання, збираючи всього 2% особистих даних користувачів.
Ґрунтуючись на загальному обсязі даних, які додатки збирають для продажу, продажу вам і відстеження ваших дій, експерти pCloud склали рейтинг понад 100 найпопулярніших додатків в світі у порядку їх агресивності.
Популярний додаток для аукціонів Ebay зайняв 5-е місце, відстежуючи й продаючи 40% можливих особистих даних. Торговий гігант Amazon зайняв дивно низьке місце в списку з мінімальним відстеженням власної реклами й відсутністю передачі даних третім особам. Reddit, платформа, відома тим, що надає користувачам безпечне місце для свободи слова, зайняла 19-е місце, хоча ділиться даними про місцеперебування й використанні користувачів з третіми сторонами, а також відстежує для користувача контент і покупки у своїх рекламних цілях.
У дослідженні використовувалися нові мітки конфіденційності Apple, представлені в App Store, в яких вся інформація, яку можуть збирати додатки про користувачів, розбита на 14 категорій і способи їх використання. pCloud проаналізували розділи «Стороння реклама» і «Реклама або маркетинг розробника». Щоб визначити додатки, найгірші для передачі ваших даних третім особам, експерти використовували розділ «Стороння реклама», зазначивши кожен додаток з 14 кількістю з 14 категорій, які вони відстежують. Те ж саме було зроблено, щоб побачити, які програми збирають найбільше даних для свого власного маркетингу, за допомогою «Developer's Advertising or Marketing». Ознайомитися з повним варіантом цього дослідження можна за посиланням https://blog.pcloud.com/invasive-apps/
І найголовніше, ніколи не варто забувати головне правило - ваша безпека в першу чергу залежить від вас. А якщо вам або вашій компанії потрібна допомога в питаннях кібербезпеки, то компанія InfoTel може допомогти вам розібратися з цим завданням і залишити турботи про захист ваших даних нашій команді професіоналів.
InfoTel- партнер Sophos в Україні, широкопрофільний системний інтегратор комплексних телекомунікаційних та інформаційних рішень, досвід впровадження з 2004 р.