IP-телефонія (Інтернет-телефонія) — це загальний термін для технологій, продуктів та послуг, які використовують з'єднання з комутацією пакетів Інтернет-протоколу для підтримки голосових дзвінків, голосової пошти, відеодзвінків, відеоконференцій, надсилання факсів та обміну миттєвими повідомленнями (IM).
Традиційно цей зв'язок здійснювався за виділеними з'єднаннями з комутацією каналів комутованої телефонної мережі загального користування (ТСОП). У разі використання Інтернету дзвінки передаються у вигляді пакетів даних за загальним лініям, уникаючи плати за користування телефонною мережею загального користування.
IP-телефонія працює шляхом перетворення голосових дзвінків, факсів та іншої інформації на цифрові сигнали. Ці цифрові сигнали проходять через IP-мережі, такі як Інтернет, у вигляді пакетів даних, використовуючи IP-з'єднання з комутацією пакетів. Голосові функції в рамках IP-технології, такі як голосові дзвінки та голосова пошта, називаються передачею голосу по IP (VoIP).
На додаток до голосових викликів IP-телефонія також включає інші функції, такі як наступні:
Термін IP-телефонія часто використовується взаємозамінно з VoIP. Ці два терміни перетинаються, і використання їх як синонімів не вважається неправильним, оскільки обидва використовують локальну мережу для підключення до Інтернету через маршрутизатор. Проте, що визначаються у найбільш формальних та конкретних термінах:
Комуніцювання з клієнтами та співробітниками з деяких важливих питань буде й у майбутньому відбуватись телефоном.
Підвищіть ефективність бізнесу та операційної діяльності за допомогою IP-телефонії